Nordnetbloggen

”Så funkar Private Banking utan fasta avgifter”

Det är ovanligt många Private Banking-kunder som hör av sig till oss nu. Kanske beror det på att allt fler får upp ögonen för vad de betalar till sina banker nu när ny lagstiftning kräver att bankerna tydligare visar detta.

När man ser vad man betalar är det klart att man börjar fundera. Och jämföra. Det är bara sunt.

Samtidigt vet jag att många fortfarande inte riktigt vet vad vi på Nordnet erbjuder våra lite mer förmögna kunder. Där måste vi bli bättre på att visa vilka vi är, vad vi står för och vad man faktiskt får som kund hos oss.

Hej Sara! Du är chef för den avdelning som servar våra mer förmögna kunder. Berätta hur ni arbetar.

Som kund hos oss behöver man aldrig vänta mer än 30 sekunder på service. Med ett eget telefonnummer når man vårt service- och mäklarteam som hjälper till med allt från det praktiska till att svara på frågor om börsen, pension och specifika investeringsmöjligheter. Vi är lika mycket ett bollplank som en support.

Och all kontakt sker via telefon?

Den mesta kontakten sker via telefon, helt enkelt för att de flesta kunder vill ha det så. Däremot erbjuder vi även digitala och fysiska möten. Jag märker att många vill ha ett första personligt möte, innan man flyttar sina tillgångar till oss. Det vill gärna vi också.

Vad, konkret, får man del av som kund hos dig och ditt team?

Precis som de flesta aktörer på marknaden har också vi ett heltäckande erbjudande som inkluderar allt från placerings- och skatterådgivning, till unika placeringserbjudanden och kundträffar. Dessutom har vi ju Sveriges billigaste bolån för Private Banking med en ränta från 0,89 procent*. Skillnaden är att det inte kostar en krona att vara kund hos oss – man betalar bara för det man behöver. Det tycker jag är transparent, schysst och modernt. Våra kunder är för smarta för att betala avgifter i onödan.

Nordnets akitelåneprogram fick nyligen utmärkelsen Årets Sparinnovation och förra året blev vi Årets Bank. Hur märker Private Banking-kunderna det?

Båda utmärkelserna är fina kvitton på att vi i snabb takt lanserar innovativa produkter och tjänster som verkligen underlättar för våra kunder. Det kan handla om robotrådgivning, en rekordlåg bolåneränta eller något så fantastiskt som att få en extra avkastning på sina sparade pengar. Vi utgår inte från våra egna intressen, utan låter kunden sätta agendan. Då blir det ofta bra.

Slutligen. Vad ska man göra om man blir nyfiken och vill veta mer?

Då är det bara att ringa mig och mina kollegor på 010-583 37 00 – så tar vi det därifrån. Det går såklart också att läsa mer på nordnet.se/privatebanking.

Tack Sara!

Tack själv, Martin!

Avser effektiv ränta efter högsta möjliga ränterabatt (190116). För högsta rabatt krävs en belåningsgrad på max 50 % och minst 10 mkr i tillgångar hos Nordnet. Effektiv ränta utan rabatt för ett bolån på 1 mkr med en bindningstid på 3 mån och en löptid på 30 år är 2,04 %, vilket (förutsatt oförändrad ränta och utan hänsyn till ev. skatteavdrag) ger en månadskostnad om 1 700 kr och en total kreditkostnad om 1 612 000 kr. Bolånet kräver en kostnadsfri aktie- och fonddepå hos Nordnet.

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

 

Är du inte Nordnetkund? Kom igång med ditt sparande här!

Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.

Lämna en kommentar

avatar

Nordnets veckobrev

Få Nordnets veckobrev varje måndagsmorgon med börsens viktigaste händelser.
Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.

Nordnets veckobrev
Få Nordnets veckobrev varje måndagsmorgon med börsens viktigaste händelser.

Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter,
klicka här.
Håll mig uppdaterad
Nordnets veckobrev
Få Nordnets veckobrev varje måndagsmorgon med börsens viktigaste händelser.
Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Håll mig uppdaterad
close-link